Vía Arcadi Espada. (English – Español).
Extract:
IN April 1912, the surviving operator of the Titanic’s wireless communications system was paid a handsome sum for his account of narrowly escaping death aboard the sinking ship.
It will probably surprise some journalistic purists to learn that the news outlet that forked over $1,000 for Harold Bride’s harrowing tale — multiple times his annual salary — was not some sensationalist purveyor of yellow journalism, but The New York Times.
Evolving standards or no, checkbook journalism has been a persistent and problematic feature of news coverage at even the most powerful and reputable news organizations, long predating the hyper-competitive 24-hour cable news cycle and the celebrity gossip boom.
Extracto:
En abril de 1912, el operario del sistema de comunicación sin hilos del Titanic que sobrevivió cobró una bonita suma por su relato de cómo escapó por poco de la muerte a bordo del barco que se hundía.
Probablemente, a algunos puristas periodísticos les sorprenderá saber que la empresa de noticias que soltó 1.000 dólares por la angustiosa historia de Harold Bride —multiplicaba varias veces su salario anual— no era ningún proveedor sensacionalista de prensa amarilla, sino el New York Times.
Hayan evolucionado o no sus estándares, el periodismo de chequera ha sido una característica constante y problemática de la cobertura de noticias incluso en las más poderosas y reputadas organizaciones periodísticas, muy anterior al hipercompetitivo ciclo de 24 horas de noticias por cable y el auge de los cotilleos sobre famosos.
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