But what is going wrong with the world is vastly outweighed by what is going right. And the run of depressing news stories can actually blind us to the greatest story of our age: we really are on our way to making poverty history. Thanks to the way millions of people trade with each other, via a system known by its detractors as global capitalism.
Cuba: A 55 años de un gran embuste, por Roberto Álvarez Quiñones.
Pero no era estúpido aquel temor. A 19 meses de tomar el poder, el 6 de agosto de 1960, Castro estatizó las 26 empresas estadounidenses en Cuba, incluyendo 36 centrales azucareros. Dos meses después estatizó todas las empresas industriales y comerciales del país, incluyendo todos los centrales azucareros y los bancos. Y el 16 de abril de 1961 desveló el carácter comunista de la revolución, dijo que él era marxista-leninista desde hacía tiempo y convirtió a Cuba en satélite de la Unión Soviética. Admitió así que se había burlado de todos.
African Agriculture Needs Trade Not Aid, by David Bennett.
A fundamental change in the mindsets of African youths is needed, so they view themselves as key players in the food production chain. This is possible if farming becomes profitable, and if supportive infrastructure is provided that recognises agriculture as a cornerstone of the modern African economy and society.
El vaivén de los temores, por Manuel Conthe.
Pero los ciudadanos reducirán drásticamente ese elevado nivel de confianza cuando, tras un suceso violento, tomen conciencia súbita de la gravedad del riesgo que corren y, conmocionados por el acontecimiento, revisen al alza la probabilidad de que se repita. Fue lo que ocurrió en Estados Unidos tras los atentados contra las Torres Gemelas en 2001, cuando, con la relativa aquiescencia de la opinión pública americana, se inició la detención preventiva en Guantánamo de un elevado número de sospechosos de colaborar con Al Qaeda y albergar intenciones terroristas. La "presunción de inocencia" se verá en tales casos reemplazada por el "principio de precaución".
Weed: Been There. Done That, by David Brooks.
But, of course, these are the core questions: Laws profoundly mold culture, so what sort of community do we want our laws to nurture? What sort of individuals and behaviors do our governments want to encourage? I’d say that in healthy societies government wants to subtly tip the scale to favor temperate, prudent, self-governing citizenship. In those societies, government subtly encourages the highest pleasures, like enjoying the arts or being in nature, and discourages lesser pleasures, like being stoned.
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